شناسایی پهبادهای خرابکار
نوشته شده توسط : علی افشار

چندی پیش یک پهپاد بدون سرنشین در حال پرواز روی اماکن کلیدی، ساختمان های دولتی و حتی یکی از تاسیسات هسته ای پاریس در آسمان این شهر رویت شد طراحی سایت و مشخص نبود که آیا هدایت آن بر عهده گروهی از افراد آماتور است که اشتباها پهپاد خود را به سمت این مناطق هدایت کرده اند یا اینکه یک عملیات کاملا هدایت شده در جریان است.

شرکت فرانسوی ECA خیلی زود برای رفع نگرانی های مقامات دولتی این کشور اقدام به ساخت نوعی هواپیمای بدون سرنشین ضدپهباد کرد رژیم لاغری که می تواند درون آنها را شناسایی نموده و موقعیت هدایت کننده آنها را تشخیص دهد.

این پرنده که EC180 نام دارد پس از تشخیص پهپادهای مشکوک در آسمان آنها را مهار میکند. در مرحله بعد، هواپیما به سراغ فردی می رود که کنترل پهپاد شناسایی شده را در دست دارد و عکسی که از وی تهیه کرده را برای نزدیک ترین اداره پلیس ارسال می کند تا در اسرع وقت نسبت به دستگیری فرد مظنون اقدام نماید.

شرکت سازنده بنابر دلایلی که قابل درک هم هست حرفی از نوع فناوری به کار گرفته شده در ساخت این پهپاد و ایجاد قابلیت ضد جاسوسی آن، به میان نیاورده است.

شرکت ECA اعلام کرده که فناوری تازه اش «فرار افراد خراب کار را غیر ممکن» خواهد کرد. ناگفته نماند که مقامات دولتی فرانسه نیز تاکنون دو مرتبه این پهپاد را مورد ارزیابی قرار داده اند و «کاملا قانع گشته اند» که این پرنده بدون سرنشین می تواند ظرف کمتر از یک دقیقه اپراتور درون های خرابکار را تا شعاع ۷۰۰ متری خود شناسایی کند.





:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: